FRAKT, BYTTE OG RETUR

LEVERANSE

NORGE: Fri frakt ved kjøp over 1.500 kr som sendes i Norge. Standard frakt på bestillinger under dette koster 99 kr for Norge.

INTERNASJONALT: Dhl Express Wordlwide, 250 kr standard frakt. Alle avgifter er inkludert i prisen.

Vi sender daglig med Posten og DHL. Leveransetiden beregnes ut i fra når du mottar sporingsinfo over mail. 

POSTEN
Standard 2-5 virkedager (mandag-fredag). Sporingsnummer blir sendt på din oppgitte e-post, så fort bestillingen er pakket og på vei.


Pakken din leveres til ditt nærmeste utleveringssted eller i postkassen. Ved sending til postkasse står kunden selv ansvarlig for å følge opp pakken etter den er sendt ut fra oss, og eventuelle kostnader må dekkes av kunden selv.
Ved dårlig oppmerking av navn på postkasse blir pakken automatisk returnert tilbake til avsender. 
Dersom det oppstår eventuelle forsinkelser eller at pakken ikke kommer fram er dette en sak mellom kunden og Posten. Vi sender alltid med sporing slik at kunden kan følge bestillingen sin. 

Pakker må som regel hentes innen 7 dager hos Posten, etter utsendt varsel om at pakken er klar til henting. Om du ikke henter ut pakken innen fristen sendes pakken automatisk i retur til oss fra utleveringsstedet. Vi debiterer en avgift på 199 kr for pakker som ikke hentes innen angiven tid og blir sendt i retur fra Posten til oss. 

Har du problemer med å hente pakken innen fristen? Ta kontakt med hentestedet eller utsett hentefristen i Posten-appen. 

DHL Express - Norge

For at du som kunde skal kunne ha best mulig opplevelse med handelen har vi en egen express-levering med kort leveringstid. Å benytte seg av denne løsningen koster 199 kr.
Leveringstid med DHL Express er 1-2 virkedager.  

Ved bestilling av DHL Express vil du selv ha mulighet til å velge hvor du ønsker at pakken leveres. Når pakken er på vei vil du få en egen melding fra DHL hvor du får mulighet til å velge levering.
 

DHL Express - International

Ved frakt til andre land enn Norge sender vi med DHL Express International. Normal leveringstid er 1-3 virkedager. Vi dekker alle utgifter som toll og MVA i prisen av varen. Pris for frakt er alltid 250kr.

Ved bestilling av DHL Express International vil du selv ha mulighet til å velge hvor du ønsker at pakken leveres. Når pakken er på vei vil du få en egen melding fra DHL hvor du får mulighet til å velge levering.

 

RETUR - NORGE

Ønsker du å returnere bestillingen? Benytt deg av angrerett-skjemaet som du finner vedlagt i pakken din og fyll ut dette.

Du har etter forbrukerkjøpsloven 14 dagers angrerett på alle kjøp etter at du har mottatt bestillingen din. Angrerett påbegynner fra dagen pakken hentes hos hentestedet / leveres i postkassen, og påløper fram til kunden sender pakken fra seg. Returner til overnevnte adresse. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være intakt, og varen må være uten lukt eller flekker. Vi setter pris på om varen sendes tilbake i sin orginale emballasje, der dette er mulig. 

Du kan enkelt bestille retur selv via Posten sin app, eller levere inn din pakke hos ditt nærmeste Post-kontor og oppgi vår returadresse. 

Vi spanderer alltid frakt til alle kunder som handler for over 1500kr i Norge.  Ved retur og bytte betaler kunden selv for frakt. 

Du som avsender er selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Vi anbefaler alltid å sende returen med sporing, slik at du er forsikret dersom noe skulle oppstå. 

Underfrankerte pakker sendt i retur per post vil belastes kunden (avsender) 400 kr. Dette gjelder når kunden sender pakken i retur uten å betale nok i porto. 

VÅR RETURADRESSE

Navn: Golightly AS
Adresse: Postboks 3038, Lade. 7441 Trondheim
Telefon: 900 71 695 
E-post: Post@Golightly.no

 

OPPRETTE RETUR: STEG FOR STEG

1. Fyll ut angrerettskjema som var vedlagt din bestilling.

2. Legg skjemaet sammen med varen(e) du ønsker å returnere, i sammme emballasje som du mottok varen i. 

3. Opprett retur er via Posten sin app. 
- Gå inn i Posten appen, og velg knappen det står "sende"
- Trykk pakke i Norge.
- Velg størrelsen med målene som passer din retur
- Trykk fortsett dersom pakkemålene stemmer
- Fyll inn avsender-informasjon. Dette er din kontaktinformasjon
- Fyll inn mottaker-informasjon.
- Betal for sendingen og følg oppgitt instruksjon for hvordan du leverer sendingen.

3. Lever pakken på ditt nærmeste Posten utleveringssted. 

4. Så fort vi mottar og har behandlet returen din vil vi sende ut en bekreftelsesmail om at returen er gjennomført.

5. Pengene refunderes tilbake til deg på samme måte som du betalte for varen. 

 

RETUR - INTERNASJONALT

Ønsker du å returnere bestillingen? Benytt deg av angrerett-skjemaet som du finner vedlagt i pakken din og fyll ut dette.

Du har etter forbrukerkjøpsloven 14 dagers angrerett på alle kjøp etter at du har mottatt bestillingen din. Angrerett påbegynner fra dagen pakken hentes hos hentestedet / leveres i postkassen, og påløper fram til kunden sender pakken fra seg. 

For retur av bestillinger sendt til andre land enn Norge, send en mail til: post@golightly.no for å få riktig retur informasjon om hvordan du oppretter og sender pakken i retur. 

 

TILBAKEBETALING 

Når vi har mottatt og behandlet din reklamasjon vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Pengene vil bli tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottar din retur. 

Ved betaling via kort eller VIPPS vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du gjennomførte kjøpet. Det kan ta 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. 

Ved betaling gjennom Klarna vil din faktura oppdateres når returen er behandlet. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må kunden selv kontakte Klarna for å unngå eventuelle purregebyr. Dette kan du enkelt administrere via Klarna appen. Dersom du allerede har betalt fakturaen vil tilbakebetalingen av pengene gå gjennom Klarna. 

 

BYTTE

Dersom du ønsker å bytte en vare som er kjøpt hos oss noterer du dette tydelig på angrerettskjemaet. Vi sender deg en ny vare så fort vi mottar returen, med forbehold om at vi har varen(e) på lager. Vi dekker ny frakt til kunden ved bytte. 
Mulighet til å bytte varen går bort 30 dager etter kjøp.
Det er dessverre ikke mulig å bytte til en annen vare med en annen sum enn varen du opprinnelig har kjøpt. Ved ønske om å bytte til en annen vare vil vi anbefale deg å legge inn en ny bestilling i nettbutikken. Vi refunderer pengene for produktet du ikke ønsket å beholde så snart din vi mottar og har behandlet returen din. 

Du som avsender er selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Vi anbefaler alltid å sende returen med sporing, slik at du er forsikret dersom noe skulle oppstå. 

 

VARER SOM IKKE REFUNDERES

Alle returer blir nøye gjennomgått før refusjon. Følgende feil på varer påført av kunden har ikke nødvendigvis refusjonsrett:

Produkter mottatt i en annen tilstand enn den opprinnelige tilstanden
Produkter uten etiketter festet
Produkter som virker slitte eller lukter av parfyme, deodorant eller sminke
Produkter som er merket eller skadet på noen måte av kunden